Witajcie Szanowni Podlodowcy w nowym sezonie podlodowym 2020/2021!!!

Mamy nadzieję, że w tym sezonie – podobnie jak w poprzednich nasza strona będzie cieszyła się tak dużym zainteresowaniem. Ostatnie cztery sezony to ponad 100 tysięcy odsłon, co świadczy o dużym zainteresowaniu wędkarstwem podlodowym. Jesteśmy także na Facebooku jako Wędkarstwo Podlodowe Mazury - zapraszamy tam informacje są szybciej niż na blogu oraz dodatkowo transmisje na żywo.

Jeżeli byłeś na Mazurach na rybach napisz e'mail pod adres: podlodowe@onet.eu z informacjami: 1. Nazwa jeziora 2. Grubość lodu 3. Złowione ryby.

Oczywiście zachęcamy także do dzielenia się innymi informacjami o wędkarstwie podlodowym. Pod każdym wpisem jest okienko "komentarz" - zachęcamy do wpisów i dzielenia się informacjami:)

niedziela, 7 stycznia 2018

Sprzęt mazurskiego podlodowca - przedstawia Marek Marecki

Szanowni Podlodowcy,
zachęcam każdego z Was do redagowania - podobnie jak w poprzednich sezonach - naszej strony www. 
Poniżej bardzo interesujący opis Kolegi Podlodowca Marka Mareckiego.

"Przedstawiam Wam część mojego sprzętu na lód :) oczywiście to nie są wszystkie wędki jakie posiadam :) ale najczęściej przeze mnie używane.
A więc od góry sztywniejsza ''składana'' wędka York 50cm stosowana pod większe blaszki na duże głębokości , przy niej kołowrotek Eagle Claw, który oczywiście czasem montuję do wędki nr6 od góry , czerwona i jestto Mikado Under Ice 60cm świetna wędka pod blaszkę gdzie nie potrzebny
jest kiwok jak w wędce nr1. Ta wędka Mikado została zmodyfikowana poprzez ucięcie i wstawienie łącznika , aby była łatwiejsza wtransporcie - po prostu teraz mieści się do skrzynki :) no i ta wędeczka jest moją taką awaryjną/zapasową wędką  którą zawsze mam w skrzynce, bo kiedyś zgubiłem wędkę na jeziorze (pękła opaska od uchwytu na wędki przy skrzynce) - oczywiście ją odzyskałem, ale musiałem trochę się naszukać :( 

Przeważnie łowię na blaszki , na mormyszkę rzadko (wolę na spławik)  ale w skrzynce zawsze jest wędka nr.7 Na ten sezon (jak będzie) kupiłem wędkę Jakson składaną +4
dodatkowe szczytówki nr.4 z zielonym kołowrotkiem. Jak widać na mojej fotce, wszystkie kołowrotki są o ruchomej szpuli :) ja nie łowię z kołowrotkami ''spiningowymi'' chociaż mam i od takich zaczynałem moją
przygodę z wędkarstwem podlodowym - rybki holuję rękoma , kołowrotek ten różowy jest tylko na głębokości powyżej 15m i jak zmarznę w dłonie:)  
Przeważnie więc łowię na wędkę nr.2 jest to bałałajka z szczytówkąod pickera. 
Na pierwszy lód biorę pierzchnię jest to Tonar, mam też
wykutą przez kowala, potem już tylko świder . 
Pozostały sprzęt, to skrzynka, kolce lodowe, raki, rzutka z linką, no i oczywiście kamizelka asekuracyjna z kajaka :)"

Brak komentarzy: